'Electronishe FoW'? Combat Mission! (PC)

5 jaren 9 maanden geleden #17739 door Yskonyn
Voor degene die ook geinteresseerd is in computerspellen wil ik je graag attenderen op Combat Mission.
De ontwikkelaar heet ironisch genoeg 'Battlefront' dus ik dacht even dat het wellicht een relatie had met FoW, maar dat blijkt niet zo te zijn.

Combat Mission is een reeks wargames op de computer die zich voor houdt een enorme dosis realisme te bevatten. Net als in FoW is de TO&E opgemaakt uit historische feiten en troepen samenstelling.
Er zijn vele varianten beschikbaar in het spel van de verschillende voertuigen, etc.
Er wordt onderscheid gemaakt tussen pantser ratings; voor, achter, zij en top. De snelheid van de koepel ivm met richten. Line of sight. Difficult terrain. Bogging down, noem maar op.

De moderne WO2 versie van Combat Mission heet Combat Mission; Beyond Normandy. Dit spel heeft inmiddels 2 uitbreidingen gekregen; Commonwealth en Market Garden.
De volgende is hoogst waarschijnlijk Bagration.

Naast Beyond Normandy is er ook Fortress Italy met de uitbreiding Gustav Line. Deze focust zich op het front in het Middelands Zee gebied, terwijl BN zich focust op het westerse front.

Je kunt het spel spelen in verschillende moeilijkheid niveaus, waarbij er voornamelijk onderscheid wordt gemaakt in de manier en de tijd die het kost om vijanden te signaleren en accuraat te indentificeren en hoe lang het duurt om de herladen en 'buddy aid' te geven bij gewonde manschappen.
Dit uiteraard allemaal in relatie tot realisme (hogere moeilijkheid = meer realisme). Er zijn geen 'gamey' truukjes in het spel. Het is een simulatie.

Daarnaast kun je kiezen om het spel in Real Time te spelen of in WeGo.
WeGo is een systeem waarbij je eerst alle orders geeft en het spel vervolgens 1 minuut real time gaat lopen voor je weer orders kunt geven.
Als je het spel via email speelt dan is dit je enige mogelijke spelmethode.

Zoals gezegd kun je het spel via email spelen.
Speler 1 doet zijn zetten. Vervolgens stuurt hij zijn beurt naar Speler 2. Die doet zijn zetten en vervolgens stuurt hij zijn beurt naar Speler 1.
Die laadt de beurt en kan die 1 minuut actie zien en vervolgens zijn nieuwe orders geven. Stuurt zijn beurt weer naar speler 2, die ziet nu die 1 minuut actie en kan zijn nieuwe order geven, etc, etc.

Het spel is overigens compleet 3D. Je kan zoomen, pannen en glijden over de kaart en zo het beeld veranderen van 'soldaat niveau' tot een helicopter aanzicht.

Kijk hier voor meer informatie over het spel en mocht je meer willen weten stel gerust vragen.
www.battlefront.com/index.php?option=com...ry&id=273&Itemid=459

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

5 jaren 9 maanden geleden #17740 door Jaws
Check de designer notes van Eerde Dunes, Koevering en Lost Cats ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

5 jaren 9 maanden geleden #17743 door Yskonyn
Heb jij die gemaakt joh? Ik ga eens even kijken!
Speel je ook PBEM of enkel tegen de computer? Als je PBEM speelt vind je het dan leuk om een scenario tegen me te spelen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

5 jaren 9 maanden geleden #17746 door Jaws

Yskonyn schreef : Heb jij die gemaakt joh? Ik ga eens even kijken!
Speel je ook PBEM of enkel tegen de computer? Als je PBEM speelt vind je het dan leuk om een scenario tegen me te spelen?


Ja die heb ik gemaakt. Ik zit in het team van Battlefront. Ik heb helaas weinig tijd voor PBEM omdat ik alweer bezig ben met een nieuw product ;) En natuurlijk FoW :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

5 jaren 9 maanden geleden #17747 door Yskonyn
Dat is duidelijk. Erg leuk dat je in het team van BFC zit. Daar zal vast ook een boel tijd in zitten.
Wellicht wil je me eens het een en ander leren over eigen scenario's maken t.z.t. ;)
Ben je ook actief op het BFC forum en zo ja wat is daar je naam?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

5 jaren 9 maanden geleden #17750 door Jaws

Yskonyn schreef : Dat is duidelijk. Erg leuk dat je in het team van BFC zit. Daar zal vast ook een boel tijd in zitten.
Wellicht wil je me eens het een en ander leren over eigen scenario's maken t.z.t. ;)
Ben je ook actief op het BFC forum en zo ja wat is daar je naam?


De zelfde naam als hier "Jaws" ;). Maar ik zit meestal op het afgeschermde deel van het forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.795 seconden